maandag 13 september 2010

Asturias

Volgens de Spaanse gewoontes: ontbijt ten vroegste om 09.00 uur en dat na een beetje aandringen. Normaal is dat tussen 10.00 en 11.00 uur.  Het weder is totaal omgeslagen: schitterende lucht, geen wolkje te bespeuren.
Posada del Monasterio in Cangas de Onis (Asturias)
Via de AS260 door het gebergte naar Colunga. Schitterende tocht door het gebergte van de Asturias met aan de andere kant de zee.
Asturias gebergte met in de achtergrond de zee - op de AS260
Verder naar Villaviciosa, Gijon, via Grado, Alto de la Cabrunana, en de Puerto de San Lorenzo (1350 m). Max. temp in het gebergte: 26°.
Asturias: Alto de San Lorenzo
Verder naar de top van de Alto de la Cobertoria (1182 m). Anekdote: we stonden daar naar de renners te kijken. Ik had enkele papiertjes in de hand (rugnummers + namen van de renners). Was er daar toch een rappe gast die mijn papieretjes uit mijn hand ritste om onder zijn trui te steken voor de afdaling. Ik mijn blaadjes kwijt.
Op de top van een Alto van 1ste categorie.
Via Mieres naar logies gezocht.  Mieres ligt in een vallei waar de mijnindustrie zich concentreert. Gevonden in Sta. Eulalia de Morcin, 33162 Principado de Asturias. Hotel La Casa Vieja.
Hotel La Casa Vieja in Montana Central Morcin in Asturias.
N: 43° 16' 47"  W: 5° 52' 54" Prachtige "Indiano" woning, met Wifi.  Op 50 m een supermarktje en een restaurantje (met Wifi).
In het restaurant ons verstaanbaar (?) gemaakt, en toch lekker gegeten en gedronken!  Geen woord Frans, Engels of eender welke andere taal verstaat men hier in het midden van het gebergte in de Asturias.
Prachtig gebouw in een uniek decor met leuke kamer en badkamer. Hier komen we nog wel eens terug.
We zitten midden in het gebergte van de Asturias en in een oud mijngebied. Volgende keer bezoeken we dat wat grondiger. Het is er zo mooi en aangenaam dat we er nog een dagje bijdoen.
Prijs; 48 €/noche + 2,5€ voor desayuno.
Km gereden vandaag: 300 km en in totaal: 3476 km.

1 opmerking:

  1. Ik zie veel beter weer (zoals ik voorspeld had !)
    Kort na mijn 1e reactie heb ik je uitnodiging
    om je blog te bekijken ontvangen.
    Leo en Hedwige juist terug uit Turkije. Hebben
    daar (Istanboel) in een restaurantje toevallig Winnie ontmoet met haar vriendin !
    Zo zie je maar !
    Misschien ontmoeten jullie ook wel eens een
    bekende ?

    Et.

    BeantwoordenVerwijderen