zondag 12 september 2010

Asturias

Vandaag van Cantabria naar Asturias. Vertrokken uit de Posada San Telmo in Ubiarco om 10.30. Het ontbijt wordt in Spanje zo rond 9 uur opgediend. Het is zondag, en het is een beetje grijs buiten, dus zo erg is dat niet.
Posada San Telmo in Ubiarco - Cantabria
Via de weg langs de zee naar Cangas de Onis en Covadonga. (Asturias)
De route langs de zee is enig mooi. Sterk heuvelachtig, soms langs een strandje en weinig verkeer, wat logisch is, want zondag. We kopen een baguette in een parrilla wat in feite een grillrestaurant is.
Baguette kopen in een grillrestaurant in Asturias.
Asturias: strandje
Deze regio wordt ook het groene Spanje genoemd. Het regent er zoveel als in Vlaanderen. We hebben vandaag heel de dag regen gehad.
Rond 14.00 hr aangekomen in Cangas de Onis (Asturias). 
Verder gereden naar Covadonga waar de Vuelta voorbij komt op de laatste berg.
Covado is een heiligdom voor wie het waard is.
Covadonga heiligdom ginderboven.
Logement gevonden  2 km buiten Cangas de Onis : La Posada del Monasterio:  http://www.posadamonasterio.com/  N: 43° 21 51  W 5°09 07
Logement in een Posada in Cangas de Onis.
Restaurant gevonden dat om 20.00 uur eten opdient en met Wifi (dat is niet iets wat op de kaart staat):
El Abuelo (http://www.elabuelocangasdeonis.com/) en vandaar enkele telefoontjes gemaakt.
Logies: 46 € + 2 x 3,30 € voor desayuno.
Vandaag 183 km gereden en in totaal 3176 km.

1 opmerking:

  1. Ik was je kenmerk kwijt, maar ik heb dit teruggevonden op facebook. Daar had je het
    ergens vermeld!
    Ik heb alles bekeken van de voorbije week en
    sta nu weer volledig bij.
    Zoals je zegt : op de laatste foto's is
    geen sprietje zon te bekennen.
    Maar ik heb goed nieuws. Ik heb gekeken naar de
    weerberichten voor Léon. Ze voorspellen de ganse
    week prachtig weer.
    Tot later en ik lees wel op je blog wanneer je
    terug bent.

    Et.

    BeantwoordenVerwijderen